2012. szeptember 11., kedd

2012. szeptember 10. - 9. nap



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Ma reggel ismét a szokásos reggelivel és öltözködéssel kezdődött a nap. Aztán kimentünk a munkaterületre. A felállványozott falhoz odamentünk az osztálytársammal, Andrással, aztán elkezdtük kézzel bontani a falat, ami nem éppen bizonyult hatékonynak. Aztán jöttek a szlovákok vésőgéppel, amivel viszont elég folyékonyan tudtak dolgozni. Én nem tudtam vésőgéppel dolgozni alkatomhoz képest nem volt épp a megfelelő munkakör számomra. Így Andrást egyedül hagytam a szlovákokkal és kerestem egy helyet ahol tudtam dolgozni. A pincébe kerültem vissza ahol habarcskeverés és falazás várt. Egy másik osztálytársammal, Ádámmal habarcsot kevertünk a falazáshoz. Mikor Thomas lejött a pincébe közölte, hogy hopp kimaradt egy támasztó pillér, s annak az alapja. Így én álltam neki ennek, ahogy az első munkanapon történt a padlóburkolatot (téglaburkolat) felszedtem és egy olyan 30-50 cm mély lyukat kellett ásnom, ahova a pillér alapja került. Míg ástam, addig Ádám megkeverte a betont az alaphoz. Vödörrel levittük és kiöntöttük a lyukat. Elsimítottuk és holnap valószínű már készülhet is a pillér. Ezután, mivel a falazáshoz szükséges ember mennyiség még meg volt, visszamentünk habarcsot keverni. Mikor már a harmadik vagy negyedik talicska habarcsot vittük a pincébe, szóltak, hogy jó lenne a gyorsabb munka végzésért, ha közben valaki a lyukacsos mészkőhomok tégla lyukait folyékonyabb habarccsal kitöltögetné. Így ezt a munkafolyamatot is bevállaltam. A mai nap sikerült a falazatot úgy megcsinálni, hogy három egész teljes sort megraktunk. Elmostuk a szerszámokat és utána lezuhanyoztunk. Pihenni nem volt már időnk, mentünk is vacsorázni. Nagyon finom töltött hús volt a kaja krumplipürével, salátával. Ezután elmentünk a boltba még vásárolni egy-két dolgot és a szokásos beszélgetéssel zárult a nap. Holnap folytatjuk a falazást, remélem sikerül teljesen befejezni.


2. Szerzett tapasztalatok:

A homokkő téglába hígabb habarcsot kell tölteni, mint a vízszintes habarcsrétegbe töltött habarcs. A mészkőhomokból készült áthidalók méretre vágásánál nem szükséges a leesett darab kettéosztása és azt a két végéből levágni, elég, ha a megadott méretet kimérjük a gyári vágástól és levágjuk az adott méretre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése