2012. szeptember 14., péntek

2012. szeptember 13. - 12.nap



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Ma szintén a szokásos időben keltem fel: 7 órakor. Megmosakodtam és felöltöztem. Levittem a szennyes ruhákat, amelyeket tegnap akartunk a szobatársaimmal kimosni. De túl sok volt a mosodában a ruha, ezért ma reggel vittem vissza. Bepakoltam a mosógépbe, kifizettem a mosás árát. Visszafelé már az osztálytársaim a padon ültek, így kint maradtam beszélgetni velük. 7:45-kor mentünk reggelizni. Készítettem két szendvicset és ittam egy pohár teát, valamint egy csésze kávét. Nagyon jól esett a reggeli, mert finom volt és kicsit éhes voltam. Utána felmentem. 8:20-kor már az öltözőben voltam és magamra öltöttem a munkásruhát. 8:30-kor elkezdődött ez a nap is. Picit fájt a kezem, de munkavégzés során már nem éreztem. Engem fugázni osztott be a mai napra Thomas. Elkezdtem a munkát. Rutinosan ment a dolog, hiszen pár napja már ezt csináltam. 10 óra környékén lementem a pincébe, mert hallottam, hogy ott már a falak vakolása folyik. Hagyományos habarcsot használtak a vakoláshoz. Még soha nem csináltam vakolatot. Thomas megmutatta a módját, hogyan hordja fel az anyagot a falra és kipróbáltam. Először nem sikerült, de azután ráéreztem az izére. Ezután egy hosszabb simítóval és glettvassal simára kellett húzni a vakolatot. Simító segítségével, kör-körös mozdulattal egyenletessé varázsoltam a falat. Vízmértékkel ellenőriztem és jó volt. Persze kisebb hibák voltak benne, de elsőre nagyon meg voltunk elégedve a munkánkkal. Egy ajtónyílást is kellett vakolni. Egyik oldalát hagyományos technológiával készítettük, míg a másik oldal modern eljárással készült. A hagyományos vakolást két palló segítségével csináltuk. Így adva szép sarkot a vakolatnak. A túloldalon sarokvasat szabtak a fiúk megfelelő méretre, majd gipsz segítségével rögzítettük és szintbe állítottuk. Ezt könnyebben lehetett vakolni, mint a hagyományos eljárással készült sarkot. A nyílás tetejét nem sikerült befejezni, holnapra maradt. A vakolat kb. 1cm vastagságú és holnap egy színes vakolatot kap. Ezzel fogjuk a munkánkat folytatni. Felszedtük a földre esett habarcsot. Elmostuk a szerszámokat és 16:00-kor befejeződött a mai napra a műszak. Letusoltam és kimentem a kimosott ruhákat kiteregetni. 18:20-kor lementem vacsorázni, majd utána elmentünk Lipcsébe kicsit körülnézni.


2. Szerzett tapasztalatok:

Ma nagyon sokat tanultam, hiszen még soha sem vakoltam falat. Szerintem nagyon hasznos a mai nap.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése