2012. szeptember 5., szerda

2012. szeptember 4. - 3. nap



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Reggel felkeltem 7:00-kor, majd 7:45-kor megreggeliztünk. ezután visszamentünk a szobába ahol egy kicsit még pihentünk, majd fél 10-re felöltöztünk munkaruhába, és acélbetétes cipőbe. A szállásnál megvártuk a mestert, aki fél 10-kor vezetett körbe bennünket a területen. Először a konyhában megbeszéltük a teendőket, hogy miket fogunk restaurálni a szálláshely körül. Először egy füstölőt mutattak, aminek egy kisebb alapot és terméskőből falat kellett rakni. Majd egy házat és egy kerítést, amit vakolni kell. Mindezek után egy pincét ahol alapot és a fölötte lévő födémet, amit helyre kell állítani. Én a födém helyreállításában segítettem, ami egy igen érdekes feladatnak tűnt számomra. Ez egy poroszsüveges födém, amelynek a tetejéről a padozatot bontottuk el. Ezt először csákánnyal kezdtük el amivel nem haladt nagyon a munka, mert a padozat eléggé téglatörmelékes és poros volt. Ezért kaptunk egy kis segítséget vésőgép képében. Míg az egyik személy a vésőgépet kezelte addig a másik lapátolt vagy tolta ki a talicskát a sittel a konténerbe. Először lapátoltam, ami eléggé megterhelte a hátat majd a talicskával hordtam a sittet, ami izgalmas volt néhányszor mikor már a konténer majdnem megtelt. Aztán kipróbáltam a vésőgépet, ami nem hittem volna, hogy olyan nehéz, de megbirkóztam vele. 16:00-kor hagytuk abba a munkát, és elmentünk lezuhanyozni, hogy a sok port leszedjük magunkról. Egy kis pihi után elmentünk vacsorázni 18:10-re. Ezen a napon nagyon elfáradtunk, de a munkák az nagyon látványos, hogy látszanak az acélgerendák teteje és a kisméretű tömör téglák az acélgerendák között.


2. Szerzett tapasztalatok:



Egy födém helyreállítása, amin majd egy lépcsőház fog állni számomra sokat jelent főleg, hogy majd az én kezem munkája is benne lesz, és sok embernek hasznára válik majd a későbbiekben. A munka közben rájöttünk, hogy a védőeszközök mennyire számítanak. Csákány használata közben a pattanó kőzetdarabok ellen a védőszemüveg, a kéz védésére a védőkesztyű. A tanáraink sokat segítettek mikor nem tudtuk kifejezni magunkat németül. A mester, aki koordinált minket szintén sokat segített szakmailag, a szakmai tanárnőnkkel együtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése