2012. szeptember 9., vasárnap

2012. szeptember 8. - 7. nap (Drezda)



1. Ma megtudtam a városról:

Ma reggel felkeltem fél nyolckor, megmosakodtam és elmentem reggelizni. Reggelire ma is a szokásosat ettem: sajt, buci, sonka, paradicsom, uborka. Nyolc órakor gyorsan bementem a fürdőbe gyors haj- és fogmosásra. Bepakoltam a táskámba és kimentem az épület elé. Kiderült, hogy kocsival visznek ki minket az állomásra. Két merci kisbusszal és egy jeeppel vittek ki minket. Én jeeppel utaztam, amit a konyhás néni vezetett és nagyon tuti volt. A vonat most meglepően pontosan érkezett. Lipcsében átszálltunk egy másik vonatra és egy órás vonatutazással megérkeztünk Drezdába. Az út nagyon izgalmas volt, mert ma megismertem néhány bugátos lánykát, akik nagyon aranyosak: Edinát, Tamarát, Barbit. Nagyon édik voltak, sokat nevettünk. Ott volt még a Mohl Dani, Imrefi Szilvia és Nagy Zoltán. Mikor megérkeztünk Drezdába, az állomásban csalódtam, mert elég kicsi volt, de azért érdekes is volt, mert a tetőszerkezet ponyvából készült és a vonatközlekedés két szinten zajlott. Az állomáson várt minket az idegenvezetőnk, aki csak németül beszélt, úgyhogy csak annyit értettem amennyit a tanárnő elmondott. De ez különösebben nem zavart, mert a látvány, a sok új inger jobban lekötött, mint a történelmi hátterük. Az idegenvezető elmagyarázta, hogy azért látunk a vasútállomás és a régi városrész között sok-sok új épületet, mert a második világháború idején a várost porig rombolták, és amikor eljött az újjáépítés időszaka egyszerűbbnek látták, ha minden megmaradt falat lerombolnak és a helyükre vadonatúj épületeket építek. Az új épületek monumentálisak, már-már mintha nem ismernék a léptéket, nekem egy idő után nem igazán jöttek be, mert pláza-pláza hátán van. Mikor megérkeztünk a régi városrészhez, nah az azért pazar volt. Kár, hogy annak kábé a felét lebombázták a második világháború alatt. Rengeteg szép régi épülete maradt azért Drezdának, hála az égnek. Kastélyokat, múzeumokat, templomokat, kerteket, emlékműveket és sok más nemzeti kincset láttunk Drezdában. A hazavezető úton pont úgy ültünk, ahogy az odavezető úton ültünk, ezért hazafele is jó sokat szórakoztunk, lényegében a kajákról beszélgettünk hazáig és nagyon-nagyon sokat nevettük. Lipcsében hazafele a másik vonatra, amire átszálltunk, az késett. A vacsora elég érdekes volt, krumpli valami húsos fasírtos gombóc és saláta, a desszert meg süti volt illetve dinnye.


2. Szerzett kulturális tapasztalatok:

A német piac, amit ma meglátogattunk elég drága volt, de azért lehetett találni jó fogásokat, amik kb. hazai áron is annyiba kerülnek. A piacon ettem lapos kenyér szerűségen fehér szószos sonkás sajtos valamit 3 euróért, de finom volt illetve ettem fánkszerű labdát, az is nagyon finom volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése