2012. szeptember 18., kedd

2012. szeptember 17. - 16. nap



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Tegnap este korán feküdtünk le, mert Berlinben voltunk. Ma reggel a szokásos ágyunkból keltünk fel. Időben leértünk a reggelire és mindenki elkészítette, amit szeretett volna enni. Csomagoltunk tízórait is, mert a munka közben megéhezhet az ember. Átöltözés közben eszünkbe jutott, hogy már csak 5 napot leszünk itt. Kicsit hiányozni fog a  megszokott munkamenetünk, de már mindenkinek hiányoznak az otthoniak. Szerszámok előkerültek, elindult a betonkeverő is. Falrakás, vakolás és javítások mentek egész délelőtt. A padláson födémtisztítás volt a feladat. Segédemmel javítottuk tovább a falat, amit pénteken félbehagytunk, mert lejárt a munkaidőnk. Szépen haladtunk a délelőtt folyamán. Már csak pár tégla van vissza holnapra. Munka közben elromlott a flex. Fugáztunk, míg nem szereztek nekünk egy újat. Felmásztunk a padlásra is, hogy milyen munka folyik ott. Rengeteg törmeléket kellett leadogatni az állványon, aztán be a konténerbe. Csütörtökre el kell készülni vele, mert betonozás várható.  Ebédre végre nem leves volt, hanem tésztás sült húsos szószos készétel. Nem volt elég, így a reggeli folyamán csomagolt szendvicseinkkel egészítettük ki. Kis pihenésképpen Thomas mesterünk elmondta, hogy mi a különbség a hagyományos és a modern vakolat között. Nagyon tetszett mindenkinek és meglepő volt, hogy a műemlékvédelmi épületeket, csak hagyományos vakolattal vakolhatjuk. A modern vakolat nagyon drága, de könnyebb elkészíteni és dolgozni is vele. A dicséret után mentünk is dolgozni 4 óráig. A padláson egy kis hiba miatt, ma muszáj volt betonozni, nehogy leszakadjon. Talicskaszámra hordták fel a betont vödrökkel az állványon keresztül. Nagyon megterhelő feladat volt, de elkészültek vele. Holnap már a falazás is elkészül teljesen, nekünk is már csak 4-5 téglát kell méretre vágni és a falazatba beépíteni javításképpen. 4 órakor már az összes szerszám elmosva a helyén volt és az öltözőben nevetgéltünk átöltözés közben. Fürdés után már csak a pihenés és a beszélgetés volt hátra, a vacsorával az élen.


2. Szerzett tapasztalatok:


Pénteken falat javítottunk és nem tudtuk befejezni. Ma még jobban sikerült és jobban ment, mint eddig.  Habarcsoztam fugáztam és a segítségem vágta a téglákat nekem. Én is kipróbáltam, de nekem nem sikerült annyira jól, mint neki. Én inkább maradtam a téglarakásnál. Állványt is állítani kellett, mert magasan volt a javítani valónk. Nem volt nehéz feladat. Sok mindent kipróbáltunk a 2 hét alatt, de még van mit elsajátítani.








Egy másik jól sikerült munkanapló:


1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:

Eljött az utolsó hét első napja. Reggel habarcskeveréssel kezdtem és utána segítettem a már múlthéten elkezdett habarcstáskás mészkőhomok téglából épített fal továbbrakásában. Nem volt túl egyszerű dolgom, mivel nem vagyok túl magas, az állvány viszont igen, így nehezen tudtam feladni a téglákat, habarcsot, és amit kértek. Nem baj. Nyújtózkodtam és lábujjhegyről sikerült megoldanom. Egész jól haladtunk. Egész délelőtt ez volt a feladatom.
Délután egyik társam odajött, hogy nem cserélnék-e vele, mert neki nem ment a vakolás. Mondtam, hogy „persze, miért ne”, úgysem vakoltam még, megpróbálom. Így is lett. Jó kis meló volt, bár volt mikor kicsit felidegesített, mert nem maradt fent a falon, és előfordult, hogy emlegettem a vakolat feltalálójának anyukáját is. De megmutatták a többiek, hogy lehet gyorsan és könnyen csinálni, és hamar belejöttem. Amilyen könnyűnek látszik, ez olyan nehéz feladat. Nem is a monotonitása miatt, hanem mert a sok kis apró kézmozdulat is fárasztó tud lenni, és a kezeim már eléggé elfáradtak. Gyúrnom kéne. Ez nem olyan fáradtság, amit ki lehet aludni, hanem olyan, ahol már az izmok fáradnak el. Ez javarészt annak köszönhető, hogy a mészhomokkő téglák feladogatása az állványra elég kimerítő, pláne így, hogy nem értem fel rendesen.
A nap végén, mint mindig, most is a takarítás jött. Pont időben fejeztük be a munkaterületünk tisztává tételét, és kezdtünk örülni, hogy mehetünk öltözni, de ekkor jött a hidegleves. Szinte már mindenki ült a padon, de az udvaron még szanaszét voltak a mocskos eszközök. Ezt is nekünk kellett eltakarítani és elpakolni. Szívesen megköszönném mindenkinek a túlórámat, de úgyis elintéznék annyival, hogy elfáradtak. Ez van.


2. Szerzett tapasztalatok:

Ma rájöttem, hogy miért ragad bele a betonkeverőbe a habarcs. Mert sok a víz a kevert anyagban. Gondoltam kiküszöbölöm ezt a problémát a kevesebb keverővíz mennyiség hozzáadásával, de ez nem jött be. Túl száraz lett a habarcs. Nem is tudtunk vele rendesen dolgozni, így hát maradt a szokásos sok víz, és utána a gépből való habarcs kikapargatása. Erről ennyi elég is. Jöjjön a vakolás.
Itt hagyományos vakolatot alkalmaznak, mivel ez egy régi épület, és az eredeti állapotára szeretnék visszaállítani. A hagyományos falazó vakolat 12 rész vörös homokot, 3 rész meszet és 2 rész cementet tartalmaz. Ennek csak egy hátránya van. Ha nem megfelelő benne a víz mennyiség, akkor nehéz felhordani a falra, és sok anyagveszteséggel jár. Ez egy ilyen bicikli







És egy harmadik...:



1. Az elvégzett tevékenységek, feladatok összefoglalása:


Ma reggel, mint ahogy az elmúlt héten hétköznap reggel 7:00-kor keltünk fel. Ezután felöltöztünk és elmentünk reggelizni 7:45-kor. A reggelire tejbe valót ettem és ittam egy kávét meg megcsináltam a tízóraimat, ami szendvics volt. A mai munka, mint ahogy múlthéten minden hétköznap reggel 8:30-kor kezdődött. Először amit múlthét pénteken csináltunk lábazatot póluskitöltővel kentem le, ami kék színű volt. Ezt háromszor csináltam meg tíz perces szünetekkel. Közben segítettem vasállványt állítani, amivel fel tudtunk menni a padlástérbe. Amikor végeztem a festegetéssel a padláson kezdtük el leszedni a padozatot a poroszsüveges födémről. Először meglazítottuk vésőgéppel, aztán lapáttal kiszedtük. Mivel leszakadás veszélyes volt ez a művelet, ezért az ív közepét alátámasztottuk függőleges vasállvánnyal. Aztán folytattuk a munkát, de kiderült, hogy túlságosan levéstük az ív végénél ezért még azt ki is kellett betonozni, mert Thomas félt attól, hogy leszakad a födém és ezért kellett a beton oldalra. Az építési hulladékot vödörrel hordtuk le két állvány segítségével, ami két szinten volt így könnyebben tudtunk láncban leszedni az építési törmeléket, és a betont feladni. Az építési törmelék előtt még szénát is kellett kihordani a padlástérről, amiben találtunk egy pici tojást. Egyszer feljött Thomas és azt mondta álljunk meg a munkával mi meg megijedtünk, de aztán kiderült, hogy csak a tervet akarta megmutatni, hogy majd mi lesz itt, mert sajnos mikor ez majd elkészül, akkor nem leszünk itt és nem mi fogunk rajta dolgozni. Szóval kiderült, hogy itt egy terasz lesz, amiben lesz egy kicsi lépcső és ez fogja összekötni a két épületet. Amint láttam a tervet, úgy gondoltam, hogy igen érdekes és jó ötletű terv biztos szép lesz mikor készen lesz. Az ebéd egész jó volt: a tegnap esti vacsora volt. Ezután folytattuk a munkát, majd három óra múlva vége lett a munkaidőnek: gyorsan elmostuk az eszközöket, amiket használtunk és elhelyeztük az eszköztárolóba. Aztán elmentünk átöltözni, majd a szobánkba lefürödni. Mindezek után nem sokkal volt a vacsora, ami szintén nagyon finom volt és remélem, hogy ez lesz holnap az ebéd is. Aztán beszélgettünk és kártyázgattunk barátainkkal és miután ezt is befejeztünk elmentünk aludni, mert holnap újból dolgozunk és, hogy kipihentek legyünk.



2. Szerzett tapasztalatok:

A mai nap a poroszsüveg födém padozatát, ahogy bontottuk sok volt a por ezért Thomas hozott nekünk maszkot, ami megóvott attól, hogy a tüdőnkbe sok por jusson. A vasállványt rögzítettük a falhoz és a kisebbet a nagyobbhoz, hogy ne mozduljanak, el egymástól miközben dolgozunk rajtuk. Tettünk korlátot a leesés ellen is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése